«Հրապարակ». Մենք չենք ճանաչում գեթ մեկ ուսուցիչ, որ 500 հազար դրամ աշխատավարձ ստանա

«Հրապարակ». Մենք չենք ճանաչում գեթ մեկ ուսուցիչ, որ 500 հազար դրամ աշխատավարձ ստանա

Մի քանի օր է՝ Ազգային ժողովում քննարկում են ՀՀ կառավարության 2021-2026 թվականների ծրագրի 2024 թվականի կատարման ընթացքի եւ արդյունքների մասին զեկույցը: Հերթով ելույթ են ունենում ՀՀ վարչապետն ու նախարարները: Կրթության, գիտության, մշակույթի եւ սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը հարցուպատասխանի ընթացքում անդրադարձել է ուսուցիչների կամավոր ատեստավորման գործընթացին, որը նախորդ տարի առաջին անգամ իրականացվել է էլեկտրոնային ձեւաչափով, եւ տեղեկացրել է, որ ուսուցիչների կամավոր ատեստավորման գործընթացը մեկնարկել է 2021 թվականից: Առաջին տարին իրականացվել է փորձնական կարգով եւ հասանելի է եղել կոնկրետ առարկաների եւ կոնկրետ դասարաններում դասավանդող ուսուցիչների համար: 2023-ից կամավոր ատեստավորմանը մասնակցելու հնարավորություն են ունեցել բոլոր ուսուցիչները: Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ 2024-ին էլեկտրոնային եղանակով իրականացված ատեստավորման ընթացքում լուրջ տեխնիկական խնդիրներ չեն առաջացել․ քննական որոշ կենտրոններում առաջացած համացանցի հասանելիության եւ տեխնիկական բնույթի այլ խնդիրներն անմիջապես կարգավորվել են: 

«Էլեկտրոնային եղանակով կամավոր ատեստավորման հաջողությամբ իրականացված գործընթացը ցույց տվեց, որ ուսուցիչների համար էլեկտրոնային տարբերակն ավելի դյուրին է: Նախկինում նրանք ստիպված էին լինում ժամանակ տրամադրել առաջադրանքների պատասխանների թղթային ձեւաթղթում գրանցելու համար: Նշումներ կատարելու ժամանակ նաեւ տեխնիկական վրիպակներ էին թույլ տալիս, ինչը եւս իր ազդեցությունն էր ունենում արդյունքի վրա»,- ասել է Անդրեասյանը եւ ընդգծել՝ այժմ ուսուցիչները հնարավորություն ունեն տեղում պատասխանելու հարցերին եւ ավարտելուց անմիջապես հետո իմանալու արդյունքը: Նաեւ նշել է, որ մինչեւ ատեստավորումն էլեկտրոնային ձեւաչափով ուսուցիչներին տրամադրվել է առաջադրանքների փորձնական տարբերակը, որպեսզի նախապես կարողանան ծանոթանալ համակարգին: Նախարարը տեղեկացրել է, որ հավաքագրվել են նաեւ ուսուցիչների՝ էլեկտրոնային համակարգն առավել դյուրին դարձնելու վերաբերյալ դիտարկումները. «Այժմ նաեւ շրջանառվում է կամավոր ատեստավորման կարգի փոփոխության նախագիծը, որով լրամշակվում են որոշակի ընթացակարգեր՝ գործընթացի առավել արդյունավետ իրականացման նպատակով»: 

Անդրադառնալով կամավոր ատեստավորման արդյունքներին՝ ԿԳՄՍ նախարարն ընդգծել է՝ ուսուցչական համակազմի 20%-ը կամավոր ատեստավորման արդյունքներով հիմա բարձրացված վարձատրություն է ստանում: «Վարձատրության բարձրացման արդյունքում ունենք ուսուցիչներ, որոնք մինչեւ 595 հազար դրամ աշխատավարձ են ստանում: Ընդհանուր առմամբ՝ վարձատրության համակարգն էապես բարելավվել է: Այս տարի, կարծում եմ, կունենանք շատ ավելի մեծ մասնակցություն: Վստահ եմ՝ մեր բոլոր ուսուցիչները կկարողանան դառնալ այս համակարգի շահառու»,- եզրափակել է նախարարը: 

Անդրեասյանի հատկապես վերջին պնդումներն իրարանցում են առաջացրել համացանցում: Մարդիկ զարմանում ու տարակուսում են, թե ինչու է ԿԳՄՍ նախարարը նման հայտարարություններ արել` Հայաստանում մանկավարժները չնչին աշխատավարձեր են ստանում եւ մի կերպ գոյատեւում, ոչ ոք չի ճանաչում 500-600 հազար աշխատավարձ ստացող ուսուցիչների: 

Իջեւանի թիվ 1 հիմնական դպրոցի ուսուցիչներից մեկը «Հրապարակին» հայտնեց, որ իրենց դպրոցում ընդամենը մեկ ուսուցիչ է ատեստավորվել, որը ստանում է 200 հազար դրամ աշխատավարձ: Մեր զրուցակիցը պնդեց, որ ինքը լավատեղյակ է` Իջեւանում չկա գոնե մեկ ուսուցիչ, որը 500 հազար դրամ աշխատավարձ է ստանում: Մեր զրուցակիցն ասում է` Ժաննա Անդրեասյանը կա՛մ ստում է, կա՛մ` չափազանցնում: 

Զրուցեցինք նաեւ Մասիս համայնքի տարրական դասարանների ուսուցչուհի, զոհվածի մայր Ելիզավետա Օհանջանյանի հետ: Օհանջանյանը, անդրադառնալով նախարար Անդրեասյանի հայտարարություններին, ասաց. «Վայ, էդ հիմարություններին ո՞նց կարելի է հավատալ: Մենք ունենք ուսուցիչներ, ովքեր ատեստավորվել են, սակայն նախարարության նշած գումարները չեն ստանում, թեպետ ես երբեք չեմ հետաքրքրվում, թե ով ինչքան գումար է ստանում, բայց հաստատ գիտեմ, որ նման թիվ չկա: Ես չգիտեմ` ով քանի տոկոս է հավաքել, սակայն այդ տոկոսները որոշակի են ազդում աշխատավարձի վրա: Գիտե՞ք, հարցը նրանում է, որ խոսում են կրթվելուց, ուսուցիչներից էլ չգիտես, թե ինչեր են պահանջում, իսկ իրականում տգիտություն են քարոզում: Օրեր առաջ լսեցի՝ իշխանական մեկը պնդում էր, որ, անկախ այն բանից, թե ինչ գնահատականներ է ստանում երեխան, միեւնույն է` վերջում պիտի ատեստատ ստանա: Այսինքն` ի՞նչ է դա նշանակում, որ արդեն դպրոցն էլ ենք քանդում: Ամեն ինչ քանդում են` երկիրը քանդում են, տունը քանդում են, դպրոցը քանդում են, սրանց ո՛չ կրթությունն է հետաքրքրում, ո՛չ բարեկրթությունը, ոչ մի բան, անկիրթ են սրանք: Հայ ազգն իրեն բնորոշ առանձնահատկություններ ուներ, սրանք լրիվ խարխլեցին ամեն ինչ: Ես` ինքս, չեմ ատեստավորվել եւ չեմ էլ ուզում, գուցե հետագայում ցանկանամ, եթե նորմալ բան տեսնեմ այդտեղ: Բայց այս պահի դրությամբ` չարժե ատեստավորվել: Ես առանց այդ ատեստավորման էլ կարողանում եմ կրթել ու հայրենասեր դաստիարակել իմ աշակերտներին, տա Աստված, որ այսօրվա ուսուցիչները երեխաներին ոչ միայն գիտելիք տան, այլեւ սովորեցնեն հայրենասիրություն, ընկերասիրություն, ամենակարեւորը` երեխային սիրել սովորեցնեն: Ուսուցիչն ընդամենը հիմք դնողն է, բայց հիմքի վրա պատեր շարողը երեխան ինքն է լինելու: Ես իմ աշակերտներին տալիս եմ հնարավորություն, որպեսզի հասկանան, թե ինչ են ուզում, ինչի համար են ուզում: Երեխաները պետք է հասկանան, որ վաղը երկրի հզորացմանը պետք է նպաստեն: Հայաստանում, ցավոք, կան ուսուցիչներ, ովքեր դպրոց մտնելու իրավունք չունեն: Ուսուցիչը եթե չի սիրում երեխային, իրավունք չունի դպրոց մտնելու: Երեխայի գիտելիքը չի կարելի անգիր անելով ստուգել, եթե անգիր են անում, չի նշանակում, որ հասկանում են, երեխան պետք է գիտակցաբար արտաբերի խոսքը»: 

Զրուցեցինք նաեւ պատմության ուսուցիչ Հայկ Փայտյանի հետ: Նա եւս նշեց, թե առաջին անգամ է լսում, որ որեւէ ուսուցիչ 600 հազար դրամ աշխատավարձ ստանա։ «Ատեստավորման արդյունքում տոկոսային հարաբերակցությամբ է բարձրանում աշխատավարձի չափը, իմ շրջապատում չգիտեմ նման ուսուցիչ, որը 500-600 հազար դրամ աշխատավարձ է ստանում»,- նշեց նա: