Հեղինակներ Հրապարակագիրներ
Այսօր՝ 28.Հունիս.2017, Ժամանակը Երևանում՝ 00:00
1USD = 0AMD
1EUR = 0AMD
1RUB = 0AMD
Եղանակը Երևանում՝
Ես էլ եմ երջանիկ, Վիգեն․․․ Հայտնաբերվ է բնակի դին Արայիկ Խանդոյանը ծեծի է ենթարկվել դատարանի նկ... ՀՀԿ ԳՄ նիստում ապագա վարչապետի հարց չի քննարկ... Թաիլանդը խոստացրել է օտարերկրացիների հետ կապվ... Նավթը համաշխարհային շուկայում կրկին էժանացել ... Մոսկվան պատրաստվում է հակադարձել Օբամայի սահմ... Կոնգրեսի առաջարկից մինչև սպառազինությունների ... Պաշտպանի աշխատակազմում սկսվել է գրավոր քննարկ... Սուդան մեկնած բժիշկները պարգևատրվեցին Ֆրիտյոֆ... Կոլումբիայում ձերբակալել են կոռուպցիայի դեմ պ... Շամիրամ գյուղում ավազակային հարձակում կատարել... Գրոհայինները Լիբիայում ՄԱԿ առաքելության աշխատ... Ավարտվել է Շենգավիթում երկու անձի սպանության ... Սուրբ Թերեզայի անվան բժշկական համալսարանը՝ կո... Թուրքմենստանում հրապարակայնորեն այրում են ծխա... Ինչու՞ ոստիկանությունը ժամանակին դեղորայք չի... Միասնական քննությունների ամփոփ արդյունքներն ո... Նպատակն առանց ինձ դատավարություն անցկացնելն է... Փաստաբանների նկատմամբ բռնություններ են կիրառվ...
Ամենաընթերցված լուրերը
Ես էլ եմ երջանիկ, Վիգեն․․․ Հայտնաբերվ է բնակի դին Արայիկ Խանդոյանը ծեծի է ենթարկվել դատարանի նկ... ՀՀԿ ԳՄ նիստում ապագա վարչապետի հարց չի քննարկ... Թաիլանդը խոստացրել է օտարերկրացիների հետ կապվ... Նավթը համաշխարհային շուկայում կրկին էժանացել ... Մոսկվան պատրաստվում է հակադարձել Օբամայի սահմ... Կոնգրեսի առաջարկից մինչև սպառազինությունների ... Պաշտպանի աշխատակազմում սկսվել է գրավոր քննարկ... Սուդան մեկնած բժիշկները պարգևատրվեցին Ֆրիտյոֆ... Կոլումբիայում ձերբակալել են կոռուպցիայի դեմ պ... Շամիրամ գյուղում ավազակային հարձակում կատարել... Գրոհայինները Լիբիայում ՄԱԿ առաքելության աշխատ... Ավարտվել է Շենգավիթում երկու անձի սպանության ... Սուրբ Թերեզայի անվան բժշկական համալսարանը՝ կո... Թուրքմենստանում հրապարակայնորեն այրում են ծխա... Ինչու՞ ոստիկանությունը ժամանակին դեղորայք չի... Միասնական քննությունների ամփոփ արդյունքներն ո... Նպատակն առանց ինձ դատավարություն անցկացնելն է... Փաստաբանների նկատմամբ բռնություններ են կիրառվ... Քննչական բաժինը նմանվում էր «դիսկոտեկի», զվար... Ստեփանակերտում մեկնարկել է «Բարձրագույն կրթու... Նախագահն այցելել է «Ռիբոկ» սպորտային ակումբ և... Պատահար Սևանա լճում (լրացված) Կյանքի կանոններ Ալեքսանդր Գրինից Սեւանա լճում մարդ է խեղդվել «Գազպրոմը» հեռանո՞ւմ է թուրքական շուկայից ՀՏ Հայկոն վիրահատվել է Կիբերհարձակումներին Միացյալ Թագավորությունը կ... Չեչնիայում կպայքարեն շիա մահմեդականության տար... Կապանում վթարային ջրանջատում կիրականացվի Պաշտոնյաների տղաները փեթակի բոռերն են, ովքեր ... Հետախուզում է հայտարարվել 21-ամյա երիտասարդի ... «Երեւան Մոլի» մոտ ավտոմեքենա է այրվել ԱՄՆ-ում գազային հեղափոխություն են հայտարարել ... «Սասնա ծռերի» գործով նիստը սկսվեց եւ անմիջապե... Արամ արք. Աթեշյանը պաշտոնազուրկ է արվել Կիեւը մեղարդել է Մոսկվային հատուկ նշանակությա... Սաուդյան Արաբիան չի մասնակցի Քաթարի հետ բանա... ՄԻՊ ներկայացուցչներն այցելել են ոստիկանությա... Մութ գործարք՝ խուլ ու համրերի շենքի բակում ... ՎԵՆՁԸ Նոր պաշտոնանկություն կառավարությունում Չունեն գործառույթներ պարզելու՝ ատեստատները կե... Դալլասի համալսարանում արտակարգ միջադեպ է տեղի... ՀՀԿ-ին անդամակցելով կրում եմ թիմային պատասխան... 96 հայց՝ ԱԺ ընտրությունների խախտումների վերաբ... «Երկիր Ծիրանի» խմբակցությունը դիմում է հղել Ե... Վենեսուելայի նախագահը սպառնացել է զենք կիրառե... Հրշեջ ու սանէպիդ ծառայություններն օրե՞նք են խ...
Հարցում

Քաղաքագրություն. Բնակչության սովորույթները

Ազգագրական եւ պատմական տեսակետից հետաքրքրություն են ներկայացնում քաղաքի բնակչության՝ տնտեսության հետ կապված սովորույթները: Մանկական «Աղբիւր» ամսագրի 1902 թվականի համարներից մեկում նկարագրված են Հին Երեւանի կանանց սովորույթները ձմեռվա համար պաշարեղեն պատրաստելու գործում: Այնտեղ ասված է, որ երեւանցի կանայք սովորություն են ունեցել ձմռանն օգտագործելու համար պատրաստել սուջուխ, ալանի, չորացրած մրգեր, լավաշ, հաց, աղ դրած կողակ, զանազան թթուներ, մուրաբաներ, պանիր ու յուղ, խաղողի, դեղձի ու խնձորի կախաններ, կտրել են արշտա (տնական մակարոն) եւ այլն: 

Ճիշտ է, որ սովորությունները վերաբերում են 20-րդ դարի սկզբների Երեւանին, սակայն պետք է նկատի ունենալ, որ դրանք գալիս էին հնից: Սովորությունները ձեւավորվում են երկար ժամանակաշրջանում եւ իրենց գոյությունը պահպանում են շատ երկար: Այնպես որ, երեւանցի կանանց սովորությունները գոյություն ունեին նաեւ նախկին ժամանակներում՝ մեզ հետաքրքրող դարերում: Իսկ այդ ցույց է տալիս, որ Երեւան քաղաքն ուներ բավականին զարգացած գյուղատնտեսություն՝ այստեղ եղած տնտեսական սովորություններն էլ իրենց զգալի մասով նման էին գյուղական վայրերի բնակիչների սովորույթներին:

Պակաս կարեւոր չեն եղել նաեւ Հին Երեւանի ընտանեկան-իրավական սովորությունները, որոնք նմանության շատ գծեր ունեին Ջավախքի, Լոռու եւ այլ գավառների բնակիչների համանման սովորությունների հետ: Դրանցում եւ Երեւանի գավառում տան մեծը եւ գլխավորը համարվում էր հայրը: Նրա մահից հետո տան մեծի իրավունքն անցնում էր ավագ որդուն, որը, սակայն, լուրջ ու ծանր գործերում պետք է խորհրդակցեր իր չափահաս եղբայրների հետ: Նա համարվում էր ընտանիքի անշարժ եւ շարժական ամբողջ գույքի ու բոլոր գործերի կարգադրիչը, բայց պետք է զգուշանար իր անձնական ծախսերից, որովհետեւ դրա պատճառով կարող էր անհամաձայնություն առաջանալ մյուս եղբայրների միջեւ: Թե՛ Ջավախքում ու Լոռիում եւ թե՛ Երեւանի գավառում գերդաստանի հայրը ծերանալով ու գործից ետ քաշվելով, հետզհետե կորցնում էր իշխանությունը, նրան աստիճանաբար փոխարինում էր ավագ որդին, իսկ ինքը մնում էր որպես, փաստորեն, սոսկ խորհրդատու: Նույնանման իրավական-ընտանեկան սովորություններ գոյություն ունեին նաեւ Երեւան քաղաքում, բայց քաղաքային բնակչության կյանքին հատուկ որոշ առանձնահատկություններով հանդերձ:

Ո՛չ մեր մատենագիրների ու ժամանակագիրների եւ ո՛չ էլ եվրոպական ճանապարհորդների մոտ չենք հանդիպում նույնիսկ հեռավոր ակնարկներ Հին Երեւանի հայերի հարբեցողության մասին: Թիֆլիսահայերի կյանքի մի քանի սովորությունների մասին խոսելիս Խաչատուր Աբովյանը գրում է, որ սովորությունը նրանց օժտել է… ոգելից խմիչքները տանելու մի անըմբռնելի ուժով: Նրանք սեղանից ելնում են այնքան խոհեմ, այնքան զվարթ, որ կարծես ոչինչ խմած չլինեն: Միայն նրանց այտերի վրա խաղում է գինու կարմրությունը… Վրացին կամ հայը, եթե ոչինչ չունի, ապա չի խմում կամ եթե խմի էլ, նա հարբած չէ, այլ զվարթ ու կայտառ: Երբեք չեք տեսնի այստեղ, նույնիսկ հասարակ մարդկանց մեջ, որ փողոցում պառկած լինեն, բայց, ընդհակառակը, որքան հաճախակի կհանդիպեք քաղաքակիրթ երկրներում այնպիսի մարդկանց, որոնք չգիտեն նույնիսկ, թե որտեղ է իրենց գլուխը եւ որտեղ՝ իրենց կոշիկները: Ես այս ասում եմ ի զգուշություն այն հիրավի անփորձ եվրոպացիների, որոնք անխղճորեն հարձակվում են իմ հայրենակիցների վրա, առանց նախապես մտածելու այն մասին, թե ինչ է կատարվում իրենց հայրենիքում:
Այդպիսին էին նաեւ Հին Երեւանի հայերը: Նրանք իրենց ընտիր խաղողից պատրաստած թունդ գինիների մի զգալի մասն օգտագործում էին իրենք՝ հարսանիքների, թաղման, մկրտության, տարելիցների, կրոնական զանազան տոների ժամանակ, ուրախության եւ վշտի պահերին: Գինով էր շաղախվում նշխարը: Գինին հայերի, այդ թվում եւ Հին Երեւանի հայերի մոտ ամենատարածված ոգելից խմիչքն էր: Նրա զորության, զվարթացնող եւ ուրախացնող անզուգական հատկությունների մասին մեր ժողովուրդն ու նրա բանաստեղծները, գրողները, աշուղները ձոնել են խայամական բազմաթիվ քերթվածքներ եւ երգեր: Բայց հայերը երբեք չեն չարաշահել գինու նկատմամբ իրենց դիմացկունությունը: Հին Երեւանի կեղտոտ, փոշոտ ու անբարեկարգ փողոցներում, այնուամենայնիվ, հարբած ու թավալված մարդիկ չկային:
Թ. Խ. Հակոբյան՝ «Երեւանի պատմությունը»

Պատրաստեց Արամ ՊԱՉՅԱՆԸ

Դիտվել է 410 անգամ
loading...
Ամենաընթերցված
website by Sargssyan