Հեղինակներ Հրապարակագիրներ
Այսօր՝ 27.Հունիս.2017, Ժամանակը Երևանում՝ 00:00
1USD = 0AMD
1EUR = 0AMD
1RUB = 0AMD
Եղանակը Երևանում՝
«Հրապարակ». Գուցե արտոնյա՞լ է Ամերիկացի սենատորը խոստացել է շրջափակել Քաթար... Իսրայելը էլեկտրական ինքնաթիռ է ստեղծել CNN-ը խստացնում է ռուսական թեմատիկայի հրապարա... Եղանակը Հայաստանում Աստղագուշակ՝ հունիսի 27-ի համար Նոր լուսանկարներ՝ Սիրուշոյից եւ Լեւոն Քոչարյա... Հոլանդական գյուղի վրա 4,5 մլրդ տարեկան երկնաք... Գալուստ Սահակյանի ֆեյսբուքյան գրառումը (Քաղա... Թրամփը կրկին խախտել է Սպիտակ տան արարողակարգը... Բելգիայում մարդիկ պահանջում են փակել ատոմային... Ալբանիայում տեղի ունեցած ընտրություններում հա... Ռուսաստանը ցանկանում է պառակտում մտցնել ամերի... Էրդողանը չի հավատում Ամերիկային Ալիեւի ահաբեկչությունը Պետերբուրգյան մետրոյում ահաբեկչություն իրական... ԱՄՆ նախագահը ձգտում է տիրապետող դիրքեր հաստատ... Թրամփը չի հրաժարվել արաբա-իսրայելական խաղաղ գ... ԱՄՆ Գերագույն դատարանի որոշումը ոգևորել է Թրա... Ուկրաինան պայմանավորվել է ԱՄՆ հետ զենքի մատակ...
Ամենաընթերցված լուրերը
Իսրայելը էլեկտրական ինքնաթիռ է ստեղծել CNN-ը խստացնում է ռուսական թեմատիկայի հրապարա... Եղանակը Հայաստանում Աստղագուշակ՝ հունիսի 27-ի համար Նոր լուսանկարներ՝ Սիրուշոյից եւ Լեւոն Քոչարյա... Հոլանդական գյուղի վրա 4,5 մլրդ տարեկան երկնաք... Գալուստ Սահակյանի ֆեյսբուքյան գրառումը (Քաղա... Թրամփը կրկին խախտել է Սպիտակ տան արարողակարգը... Բելգիայում մարդիկ պահանջում են փակել ատոմային... Ալբանիայում տեղի ունեցած ընտրություններում հա... Ռուսաստանը ցանկանում է պառակտում մտցնել ամերի... Էրդողանը չի հավատում Ամերիկային Ալիեւի ահաբեկչությունը Պետերբուրգյան մետրոյում ահաբեկչություն իրական... ԱՄՆ նախագահը ձգտում է տիրապետող դիրքեր հաստատ... Թրամփը չի հրաժարվել արաբա-իսրայելական խաղաղ գ... ԱՄՆ Գերագույն դատարանի որոշումը ոգևորել է Թրա... Ուկրաինան պայմանավորվել է ԱՄՆ հետ զենքի մատակ... Զգուշացեք օձերից 4G+ (LTE Advanced) ցանցը հասանելի կդառնա բնակ... Դատական նիստի ընթացքում իշխանությունը զավթելո... Ոստիկանը չարաշահել է պաշտոնեական դիրքը. քրեակ... Արտակարգ միջադեպ The London Eye-ում Իրենք են այդ վահանակների վրա, թող հանեն, լավ ... Արարատի մարզում օձը խայթել է 17-ամյա աղջկա ճա... Մարտեր Թուրքիայի արեւելքում․ կան զոհեր Բելառուսը ցանկանում է «Իսկանդեր» համակարգեր գ... Մտածելը, որ խիստ պատիժները կսանձեն մյուսներին... Նախագահը շնորհավորել է Իրանի նախագահին և Իսլա... Դիվանագետին՝ դիվան, պատմաբանին՝ դեսպանի աթոռ.... Կրթության պետական տեսչությունից ոչ ոք չի անհե... Ինչպես եղավ, որ սրճարանում Մալաթիա-Սեբաստիայի... Կայացավ Քալաշյան պարային դպրոցի ԱՅԲ մենահամեր... Նախանշվում է հայ-չինական համագործակցություն ս... Հրշեջն ու սանէպիդկայանը օրե՞նք են խախտում Կինը պետք է պատկանի այն տղամարդուն, որը կազատ... Ուշադրություն պետք է դարձվի ոչ թե որքան ֆինան... Աջափնյակի մետրոյի համար էլ կգտնվեն գումարներ ... Ավազակային հարձակում Նոր Նորքում. հարուցվել է... Ռուսաստանի պատասխանը չի ուշանա, եթե ԱՄՆ-ն որո... Թրամփը կրկին մեղադրել է Օբամային Ավելի քան 200 հազար եմենցի վարակված է խոլերայ... ՀՀ իրականացված ուղերթերի թիվն աճել է Իշխանությունը դեռ գլխի չի ընկել, թե ում հետ գ... ԱՄՆ-ում մորը մեղադրել են երկու զավակների մահվ... Երեք տարվա մեջ առաջին անգամ ԱՄԷ նախագահող էմի... Գյումրիում տեղի ունեցած կրակոցների դեպքով քրգ... Եմենում հուսիտները կրակ են բացել մզկիթի վրա, ... Հայաստանը հավելորդային բյուջե չի ունեցել, հու... Էդուարդ Սուքիասյանի ծննդյան տոնին քաղաքական է...
Հարցում

Քաղաքագրություն. առեւտրային ճանապարհները

Երեւանի արտաքին առեւտրի համար կարեւոր նշանակություն ունեին Ռուսաստանի եւ Պարսկաստանի միջեւ կնքված պայմանագրերը, թեպետեւ դրանց մեծ մասը վերաբերում էր Անդրկովկասի արեւելյան շրջաններին ու Կասպից ծովի վրայով Պարսկաստանի եւ Հնդկաստանի հետ կատարվող առեւտրին, որում մեծ դեր էին խաղում հայ վաճառականները։ Ռուսաստանի եւ Պարսկաստանի միջեւ կնքված՝ մեզ հետաքրքրող ժամանակաշրջանի առեւտրական պայմանագրերից առանձնապես ուշադրության արժանի է Ռեշտի 1729 թվականի փետրվարի 13-ի պայմանագիրը։ Այդ պայմանագրով նախատեսվում է սովորական մաքսի վճարումով թույլատրել երկու կողմերի քաղաքացիներին ու վաճառականներին ազատ առեւտուր կատարել պայմանադիր կողմերի ցանկացած շրջանում ու քաղաքում։ Կողմերը դրանով պայմանավորվում են ապահովել եկվոր վաճառականների ունեցվածքը, խանութներն ու կրպակները, տները, պահեստներն ու քարավանատները։ Այդ բոլորի հետ միասին, պարսկական կողմը պարտավորվում էր պայմաններ ստեղծել եւ ազատ թույլատրել ռուսահպատակ վաճառականներին Պարսկաստանի վրայով Հնդկաստանի հետ առեւտուր կատարելու համար: Միանգամայն հասկանալի է, որ երկու երկրների միջեւ ծավալված այդ առեւտուրն իր ոլորտի մեջ էր առնում նաեւ Երեւանի խանությունն ու նրա կենտրոնը։

Երեւանի արտաքին ու տարանցիկ առեւտրի զարգացման համար կարեւոր նշանակություն ունեին քաղաքից դեպի տարբեր կողմեր ձգվող ճանապարհները։ Այդ ճանապարհներից քաղաքի համար ամենակարեւորը Թավրիզ-Ջուղա-Երեւան-Էջմիածին-Կարս-Էրզրում ճանապարհն էր, որն Էրզրումից շարունակվում էր դեպի արեւմուտք եւ հասնում Միջերկրական ծովի ափերը, իսկ արեւելքում Թավրիզից ձգվում էր դեպի Պարսկաստանի խորքերը եւ հասնում Հնդկաստան ու Միջին Ասիա։ Պատմական աղբյուրների վկայություններից ակնհայտ է դառնում, որ այդ ճանապարհն ամենից բարեկարգն էր եւ բանուկը։ Այս ճանապարհի միայն Ջուղայից մինչեւ Կարս ընկած հատվածում 17-18-րդ դարերում, չհաշված Ջուղայի հայտնի կամուրջը, կառուցել էին մոտ 8 կամուրջներ, որոնք ձգվում էին Նախիջեւանի, Արփայի, Վեդիի, Ազատի, Հրազդանի, Քասախի եւ այլ գետերի վրայով։ Դրանցից մեզ համար առանձին հետաքրքրություն են ներկայացնում Հրազդանի եւ Քասախի կամուրջները։ Հրազդանի վրա եղել են մի քանի կամուրջներ, որոնք փլվել են 1679 թվականի կործանիչ երկրաշարժի հետեւանքով։ Փլվել է նաեւ բերդի հյուսիս-արեւմտյան անկյունում գտնվող մեծ կամուրջը, որը գտնվում էր վերը նշված հիմնական ճանապարհի վրա եւ քաղաքը կապում էր Էջմիածնի, Աշտարակի ու այլ վայրերի հետ։ Այս կամուրջը երկրաշարժից հետո շուտափույթ վերականգնվում է եւ շարք մտնում: Մի քանի վերանորոգումներից հետո մինչ օրս կանգուն մնացած քառակամար այդ կամուրջը հին երեւանցիները կոչել են Կարմիր կամուրջ կամ Խոջափլավի կամուրջ: Հրազդանի այս կամուրջը մասնագետները համարում են նախահեղափոխական Հայաստանի ամենամեծ կամուրջներից մեկը։ Դրա ընդհանուր երկարությունն ավելի քան 80 մետր է, բարձրությունը՝ 11 մետր, իսկ լայնությունը՝ 8 մետր:

Քասախի վրա կամուրջներ են եղել նույնպես նախորդ ժամանակներում։ Հայտնի է, օրինակ՝ Քասախի 13-րդ դարի կամուրջը, որի ավերակները գտնվում են Աշտարակում։ Առաքել Դավրիժեցու վկայության համաձայն, այդ կամուրջը 17-րդ դարի 60-ական թվականների սկզբներին կիսակործան վիճակում էր գտնվում, եւ անհնար էր դրա վրայով երթեւեկություն կատարել։ Բայց քանի որ այն գտնվում էր բանուկ ճանապարհի վրա, ուստի անհրաժեշտ էր շուտափույթ վերականգնել կամ կառուցել նորը։ Այդ գործին ձեռնամուխ է լինում երեւանցի խոջա Գրիգորը՝ հին կամրջի մոտ իր միջոցներով քար ու կրով կառուցելով մի նոր կամուրջ (1664թ.,) որը պահպանվել է մինչեւ մեր օրերը։ Թուրքիայի, Հայաստանի եւ Պարսկաստանի վրայով դեպի Հնդկաստան ու Միջին Ասիա ձգվող այդ գլխավոր ճանապարհի Երեւան-Էրզրում եւ Երեւան-Ագուլիս հատվածների մասին բավական որոշակի եւ մանրամասն տեղեկություններ է հաղորդում այդ ճանապարհով բազմաթիվ անգամ երթեւեկած ու քաջատեղյակ Զաքարիա Ագուլեցին։ Զանազան ուրիշ տեղեկությունների հետ միասին Զաքարիա Ագուլեցին հիշատակում է նաեւ նշված ճանապարհահատվածների վրա եղած կայաններն ու դրանց միջեւ եղած հեռավորությունները։

Պատրաստեց Արամ ՊԱՉՅԱՆԸ

Դիտվել է 225 անգամ
loading...
Ամենաընթերցված
website by Sargssyan